A Gazdasági Versenyhivatal eljárása kezdeményezhető a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése miatt, feltéve, hogy a sérelmezett kereskedelmi gyakorlat a gazdasági verseny érdemi befolyásolására alkalmas. Egyéb esetekben a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe tartozik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok vizsgálata.
A GVH Ügyfélkapcsolati Irodájának elérhetőségéről, valamint eljárásának részleteiről bővebben a https://gvh.hu/ weboldalon olvasható tájékoztatás.
A fogyasztók a Magyar Nemzeti Bank (MNB) eljárását kérelmezhetik a fogyasztók a pénzügyi fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértése esetén, így különösen, amikor panaszukat a pénzügyi szolgáltató nem válaszolta meg, vagy azt nem a jogszabályban előírt határidőben, illetve módon kezelte. Az MNB az egyedi szerződéses jogviták elbírálására nem rendelkezik hatáskörrel, az ilyen ügyek bíróságon kívüli rendezése az MNB mellett működő Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) előtt kezdeményezhető.
Az MNB elérhetőségével és eljárásával kapcsolatban további információ a https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem weboldalon elérhető.
A PBT elérhetőségével és eljárásával kapcsolatos további részletekről a https://www.mnb.hu/bekeltetes honlapon található tájékoztatás.
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) eljár a földgáz-, villamosenergia-, távhő- és víziközmű-szolgáltatással összefüggő ügyekben, különösen a szerződésszegéssel, illetve a szabálytalan vételezéssel kapcsolatos fogyasztói panasz esetén. Más ügytípusokban - úgy, mint a lakossági számlázás, elszámolás, mérés vagy a lakossági felhasználónál történő hibás mérés - a fogyasztóvédelmi hatóságok rendelkeznek hatáskörrel a panasz kivizsgálására.
A MEKH elérhetőségeire és eljárására vonatkozóan bővebb tájékoztatás a https://mekh.hu/ honlapon olvasható.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyújt segítséget a telefon- és internet-szolgáltatásokkal, sajtótermékekkel, postai szolgáltatásokkal, televíziós és rádiós műsorral kapcsolatos ügyekben, például amikor valamely hírközlési szolgáltatás minőségének romlásával (pl. lassú az internet), igénybevételi lehetőségének megszűnésével (pl. nincs telefonvonal) kapcsolatos problémát a szolgáltató egyáltalán nem, vagy nem a jogszabályoknak megfelelően kezelte. Eljár továbbá az elektronikus hírközlési szolgáltató által működtetett ügyfélszolgálattal, valamint az előfizetői panasz intézésével kapcsolatos ügyekben.
Az NMHH a szerződés teljesítésével (például előfizetési díj mértékével) kapcsolatos jogvitát nem döntheti el, az ilyen ügyek ugyanis bírósági hatáskörbe tartoznak.
Az NMHH elérhetőségével és eljárásának kezdeményezésével kapcsolatban további segítséget nyújtanak a https://nmhh.hu/ weboldalon elérhető tematikus tájékoztatók.
A Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) hatáskörébe tartozik a közegészségügy, a járványügy, az egészségfejlesztés, az egészségügyi igazgatás és koordináció, valamint a munkaegészségügy. Az NNGYK hatóságként felel a gyógyszerfelügyeletért, az egészségügyi géntechnológiai és a gyógyszerpiac-felügyeleti feladatok ellátásáért.
Az NNGYK elérhetőségével és tevékenységével kapcsolatos legfontosabb tudnivalók megtalálhatók a https://nngyk.gov.hu/hu/ honlapon.
A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) ellátja a dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység felügyeletét. Az SZTFH hatásköre kiterjed a fiatalkorúak különös védelmével kapcsolatos rendelkezések végrehajtásának ellenőrzésére, melynek körében ellenőrzi a dohánytermékek 18 éven aluliak számára való forgalmazási tilalmának betartását, jogsértés esetén pedig bírságot szab ki.
Az SZTFH elérhetőségével és a tevékenységével kapcsolatban további tájékoztatás a https://sztfh.hu/hatosag/ honlapon található.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) széles feladatkörökkel rendelkezik, melyek közé tartoznak különösen a vám-, adó- és egyéb jogszabályokban meghatározott adóztatási, ellenőrzési és utólagos ellenőrzési feladatok, például az Szja., az áfa, a jövedéki adó, valamint a vámkötelezettséget érintő hatósági eljárások lefolytatása, és a szabályszegések szankcionálása.
A NAV ügyfélszolgálatának elérhetőségeivel, valamint az adóhatósági ügyintézés menetével kapcsolatos kérdésekben a https://nav.gov.hu/ oldalon közzétett tájékoztatók nyújthatnak segítséget.
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) eljár azokban a hatósági ügyekben, amelyek a személyes adatok kezelésével, illetve a közérdekű vagy a közérdekből nyilvános adatok megismeréséhez fűződő jogok gyakorlásával kapcsolatos jogsérelmeket érintik.
A NAIH elérhetőségeiről, és a hatósági ügyintézésekről részletes tájékoztatás https://naih.hu/ elérhetőségen olvasható.
Az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala (AJBH) az alapvető jogokkal kapcsolatban tudomására jutott visszásságokat vizsgálja, annak Egyenlő Bánásmódért Felelős Főigazgatósága pedig olyan panaszosok számára nyújt segítséget, akiket diszkrimináció ért.
Az AJBH elérhetőségei, ügyintézésének részletei, valamint a panasz, illetve a közérdekű bejelentés benyújtásához szükséges űrlapok a https://www.ajbh.hu/ honlapon hozzáférhetők.
© 2025 - Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság
Felhasználási feltételek Akadálymentességi nyilatkozat