A légiközlekedés során az utasok érintő járatproblémák sok kellemetlenséggel és nagy költségekkel járnak, ezért a fogyasztói jogérvényesítés elősegítése érdekében fontos felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy milyen jogaik vannak járatkésés, járattörlés, visszautasított beszállás és poggyászproblémák esetén. A legfontosabb tudnivalókat témakör szerint az alábbiak szerint foglaljuk össze
Ha visszautasítják az utas beszállását a járaton (például túlfoglalás miatt), az alábbi fogyasztói jogok illetik meg a 261/2004/EK rendelet alapján:
Ha visszautasítják az utas beszállását a járaton (például túlfoglalás miatt), az alábbi fogyasztói jogok illetik meg a 261/2004/EK rendelet alapján:
Ha nem sikerül elegendő önként jelentkezővel helyet biztosítani az utasoknak, akkor a légitársaság jogszerűen utasíthatja vissza a fel nem férő utasokat.
A beszállás visszautasításával érintett utasokat megilletik az alábbiak:
Fontos, hogy nem hivatkozhat az utas a visszautasítás esetén őt megillető jogokra, ha beszállását ésszerű okok miatt tagadták meg, ilyenek lehetnek például: az egészségügyi okok, az utas személyében rejlő biztonsági vagy védelmi okok, illetve az utazási okmányok nem megfelelősége (lejárt útlevél vagy nincs vízum) stb.
© 2025 - Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság
Felhasználási feltételek Akadálymentességi nyilatkozat