
2025. 12. 04.
Termékvisszahívás - Stockwell fekete tea (150 g) határérték feletti növényvédőszer tartalom
A TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. az általuk forgalmazott Stockwell fekete tea 150 g megnevezésű termék fogyasztói visszahívását kezdeményezte a termék határérték feletti növényvédőszer tartalma miatt.

2025. 12. 04.
A termékbemutatók kockázatai és mellékhatásai
Mik azok a termékbemutatók, vagy másképpen árubemutatók? Milyen veszélyek leselkednek az elsősorban időskorú résztvevőkre az állapotfelméréssel egybekötött bemutatókon, és milyen jogi lehetőségei vannak a fogyasztóknak?

2025. 12. 03.
Autóbérlés külföldön: elkerülhető költségek és csapdák
Külföldön bérel autót? Mire kell figyelni a bérlés előtt, mit kell tudni a biztosításokról, és mire figyeljünk az autó visszavitelekor? És milyen buktatók lehetnek az üzemanyaggal kapcsolatban? Ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat mai cikkünkben.

2025. 12. 02.
Termékvisszahívás - Füstölt lazacpisztráng filé Listeria monocytogenes jelenléte miatt
Az Auchan Magyarország Kereskedelmi Kft. Ocean Fish Füstölt lazacpisztráng filé 100 g megnevezésű termék fogyasztói visszahívását kezdeményezte, mivel a termékben önellenőrzés keretében végzett vizsgálat során Listeria monocytogenes jelenléte került kimutatásra.

2025. 12. 02.
Így vernek át és húzzák le a bankkártyádat, adataidat...
Hatóságunk fontosnak tartja ismételten felhívni a fogyasztók figyelmét arra, hogy fokozott elővigyázatossággal járjanak el olyan üzenetek esetén, melyben szolgáltatók nevében, közel hitelesnek látszó felhívást tartalmaznak fizetési kötelezettség teljesítésére, vagy akár elmaradt csomagok kézbesítésére vonatkozóan.

2025. 12. 01.
Termékvisszahívás - SPAR FREE FROM kókuszos keksz idegen anyag lehetséges jelenléte miatt
A SPAR Magyarország Kft. az általuk forgalmazott SPAR FREE FROM kókuszos keksz 150g megnevezésű termék fogyasztói visszahívását kezdeményezte a termékben előforduló idegen anyag (fém darabok) lehetséges jelenléte miatt.

2025. 12. 01.
Termékvisszahívás - METRO Kereskedelmi Kft. halászati termékek Listeria monocytogenes jelenléte miatt
A METRO Kereskedelmi Kft. az általuk forgalmazott halászati termékek fogyasztói visszahívását kezdeményezte, mivel a termékekben hatósági ellenőrzés keretében végzett vizsgálat során Listeria monocytogenes jelenléte került kimutatásra.

2025. 12. 01.
Országos gyrosellenőrzés: 350 büfé és étterem vizsgálata, 85 eljárás, 25 bezárt egység, 1300 kg forgalomból kivont élelmiszer
A szakemberek 350 vendéglátóegységet ellenőriztek, 85 esetben indítottak eljárást, valamint több mint 17 millió forint értékben szabtak ki bírságot eddig, azonban több eljárás még folyamatban van.

2025. 11. 29.
Termékvisszahívás - ALMARE SEAFOOD Füstölt szivárványos pisztrángfilé Listeria monocytogenes jelenléte miatt
Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ALMARE SEAFOOD Füstölt szivárványos pisztrángfilé 125 g megnevezésű termék fogyasztói visszahívását kezdeményezte, mivel a termékekben Listeria monocytogenes jelenléte került kimutatásra.

2025. 11. 28.
Uniós fogyasztóvédelmi csúcstalálkozó
A dán házigazdák különös hangsúlyt fektettek a gyerekekkel kapcsolatos újabb fogyasztóvédelmi kihívások - így például az influenszerek reklámtevékenységével összefüggő problémák - komplex bemutatására.

2025. 11. 27.
Az összes bevizsgált állatfelszerelési eszköz megbukott az NKFH laboratóriumi vizsgálatán
Az NKFH akkreditált laboratóriuma termékbiztonsági szempontból ellenőrzött népszerű állatfelszereléseket, így többek között LED-es nyakörveket és pórázokat, valamint akváriumlámpákat.

2025. 11. 26.
Itt a 2030-ig tartó időszakra vonatkozó fogyasztóügyi menetrend
Az Európai Bizottság elfogadta a 2030-ig tartó időszakra vonatkozó fogyasztóügyi menetrendet, amely az uniós fogyasztóvédelmi politika következő öt évre szóló stratégiai terve.

2025. 11. 25.
Leszállópályán a jogsértések: 15 millió forint kártalanítás járt az utasoknak
Az NKFH és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok az év első nyolc hónapjában 15 millió forintnál is több kártalanítást ítéltek meg a légiutasoknak és csaknem 100 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabtak ki a jogsértő légitársaságokra.

2025. 11. 24.
Chargeback – hogyan szerezhetjük vissza a pénzünket online vásárlás esetén?
A chargeback, vagyis a visszaterhelés sok vásárló számára valamilyen védőernyőként jelenik meg azokban a helyzetekben, amikor egy bankkártyás rendelés körül valami nem úgy alakul, ahogy azt elképzelte. Amikor a termék nem érkezik meg, más érkezik helyette, vagy hibás a termék és a kereskedővel egyszerűen nem sikerül dűlőre jutni, gyakran ez a lehetőség jelenti a kiutat.

2025. 11. 21.
Teljes körű adventi élelmiszer-biztonsági vizsgálatot rendelt el az NKFH a karácsonyi vásárokban, piacokon, boltokban és ideiglenes árusítóhelyeken
Az és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok vendéglátóhelyeket és aszalt gyümölcsöket, olajos magvakat, szaloncukrokat és héjas gyümölcsöket árusító karácsonyi vásárokat, piacokat, vásárcsarnokokat és boltokat ellenőriznek az adventi időszakban.

2025. 11. 20.
21 ezer ügy, 620 millió forint visszaszerzett összeg hazánkban - 20 éve nyújt érdemi segítséget az Európai Fogyasztói Központok Hálózata
meg vagy meghibásodott? Ha egy holland szállásközvetítő oldalon foglalt olasz szálláshely nem olyan, mint amilyennek hirdették? Ha egy francia légitársaság elvesztette a poggyászunkat vagy késett a járat?