Hírek

Minden, amit érdemes tudnod a ránk vonatkozó szabályokról cégként és magánszemélyként.

2025. 05. 21.

NKFH fellépés a légiutasok jogainak védelméért

Az idei évi országos témavizsgálat keretében a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi a légiutas jogok betartását, beleértve a panaszkezelési eljárásokat is. Ezen felül próbavásárlást végez a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok feltárása érdekében, az ügyfélszolgálatok működése, különösen az emelt díjas hívások kiszűrése, valamint a légitársaságok honlapján közzétett megfelelő és átlátható tájékoztatások tekintetében.

2025. 05. 20.

Pénzért reményt – A loot boxok sötét oldala

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) kiemelt figyelmet fordít a digitális térben megjelenő fogyasztóvédelmi kockázatokra, különösen a gyermekeket és fiatalokat érintő problémákra. E célkitűzés részeként az NKFH 2025 tavaszán csatlakozott az International Consumer Protection and Enforcement Network (ICPEN) által szervezett nemzetközi akcióhoz, amely a mobil- és online játékok gyakorlatainak összehangolt ellenőrzését célozza.

2025. 05. 20.

Termékvisszahívás - Pálmacukor 200 g Thaiföldről - nem jelölt szulfit tartalom miatt

Az Európai Unió élelmiszer- és takarmánybiztonsági gyors riasztási rendszerén (Rapid Alert System for Food and Feed, RASFF) érkezett bejelentés alapján Thaiföldről származó pálmacukor termékben szulfit tartalmat mutattak ki, amely a termék jelölésén nem került feltüntetésre. A termékből egy holland importőrön keresztül Magyarországra is érkezett.

2025. 05. 19.

Nyári fogyasztóvédelmi jótanácsok – hogy gondtalanul élvezhessük a jól megérdemelt pihenőnket

A nyári hónapok különösen aktív időszakot jelentenek a fogyasztók és a szolgáltatók számára egyaránt. A jó idő beköszöntével sokan indulnak útnak pihenés céljából, megnő a szálláshelyek, fesztiválok, strandok és szabadidős szolgáltatások iránti kereslet, melynek következtében a fogyasztói panaszok is megszaporodnak.

2025. 05. 19.

Természetes = Egészséges? – Tévhitek és igazságok a "natúr" termékek körül

Tévhiteket tisztázó sorozatunk következő részében a „természetes” kifejezést tekintjük át – rávilágítva arra, hogy ez a jelző korántsem jelenti automatikusan azt, hogy a termék biztonságos is. A „természetes” felirat egyre több terméken tűnik fel, legyen szó kozmetikumokról vagy élelmiszerekről, ám gyakran inkább marketingeszköz, mint valódi minőségi garancia.

2025. 05. 17.

Így vesz rá a játék, hogy fizess – észrevétlenül

Az elmúlt évtized során a videojátékok üzleti modellje jelentős átalakuláson ment keresztül. Az egyszeri vásárláson alapuló rendszereket egyre inkább felváltják az olyan mikrotranzakciókra épülő mechanizmusok, mint a loot boxok és a pay to win (P2W) modellek. Ezek nemcsak a játékélményre vannak hatással, hanem számos pszichológiai és anyagi kockázatot is hordoznak – különösen a fiatal játékosok esetében.

2025. 05. 16.

Jó, ha tudjuk az étrend-kiegészítőkről

Napjainkban egyre bővül az étrend-kiegészítők már egyébként is széles kínálata mind a boltok polcain, mind az internetes kereskedelmi forgalomban. A fogyasztó joggal érzi magát időnként elveszettnek az étrend-kiegészítők már-már kaotikus világában. Rövid cikkekből álló sorozatunk útmutatást kíván adni a fogyasztóknak az étrend-kiegészítők tudatos választásához, illetve vásárlásához.

2025. 05. 16.

Csodát ígérő szemüveg – kilátástalan fogyasztói jogok

A fogyasztóvédelmi hatóság nagy hangsúlyt fektet az interneten kapható „csodát ígérő termékeket” értékesítő webáruházak ellenőrzésére, különösen a beérkezett fogyasztói visszajelzések, panaszok alapján. Egyik ilyen visszatérő „sláger” termék az állítható, „csúszóobjektíves” dioptriával rendelkező egyedi szemüveg.

2025. 05. 15.

Ne pazaroljunk! – Tudatos vásárlással az élelmiszer-pazarlás ellen

Az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása közös ügy, amelyhez mindenki hozzájárulhat a saját lehetőségei szerint. A tudatos vásárlás, a megfelelő tárolás és a maradékok hasznosítása nemcsak a pénztárcánkat kíméli, hanem környezetünket is óvja. A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság célja, hogy támogassa a fogyasztókat a helyes döntések meghozatalában.

2025. 05. 14.

„Minden napra egy mítosz” – új sorozatában élelmiszerekkel kapcsolatos tévhitekről rántja le a leplet az NKFH

Az élelmiszerekkel kapcsolatos tévhitek nem csupán vásárlási döntéseinket, hanem mindennapi étkezési szokásainkat is jelentősen befolyásolhatják. A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) új ismeretterjesztő kampányt indít.

2025. 05. 13.

Súlyosan jogsértő webáruházak adatbázisa

Napjainkban egy tudatos fogyasztónak érdemes előzetesen tájékozódnia online vásárlása előtt, hogy mennyire megbízható a webáruház, ahonnan rendelni szeretne. A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság által működtetett súlyosan jogsértő webáruházak adatbázisa segítséget nyújt a felelős és tudatos döntés meghoztalában.

2025. 05. 12.

Termékvisszahívás - Rudolfs Bio Zöldségpüré lazaccal 6hó/190g termék apró halszálkák tartalma miatt

Az Import Trade Hungary Kft. Rudolfs Bio Zöldségpüré lazaccal 6hó/190g termék fogyasztói visszahívását kezdeményezte apró halszálkák tartalma miatt.

2025. 05. 12.

Tej-e a tej? – tények és tévhitek

A tejet évszázadok óta fogyasztjuk, használjuk fel ételeink összetevőjeként, a magyar háztartások többségében különböző kiszerelésben, csomagolási formában és feldolgozási módban fellelhető, így egyértelműen kijelenthető, hogy a mindennapi életünk része.

2025. 05. 09.

Nem, nincs nigériai milliárdos, aki Neked ajánlja fel az örökségét!

Újabb csaló üzenetek terjednek az interneten: „Kedves Üdvözlet!” – Így kezdődik a legújabb átverés… Ne hagyja, hogy Önt is becsapják! - Hasznos tanácsok a Hatóságtól

2025. 05. 08.

Termékvisszahívás - Kifli.hu Mizo UHT zsírszegény, GMO-mentes laktózmentes tej 1,5% (1 l) lejárt minőség megőrzési idő miatt

A Kifli.hu Shop Kft. Mizo UHT zsírszegény, GMO-mentes laktózmentes tej 1,5% (1 l) fogyasztói visszahívását kezdeményezte lejárt minőség megőrzési idejű termék kiszállítása miatt.

2025. 05. 08.

Gyakorlatorientált képzés az EEA keretében a digitális fogyasztóvédelem erősítéséért

A program célja, hogy a fogyasztóvédelmi hatóságok munkatársai naprakész tudást szerezzenek az online jogsértések felismerésében és kezelésében.