Fő tartalomhoz ugrás

Mi lesz a kézipoggyászdíjakkal? Fizetni vagy nem fizetni?

Tovább gyűrűzik a fapados légitársaságok árképzési gyakorlatát döntően befolyásoló európai jogvita. A kérdés: megfelelő-e a cégek érképzési gyakorlata, amely a fogyasztókat többletköltség megfizetésére kötelezi.

2024 novemberében a spanyol fogyasztóvédelmi minisztérium 107 millió eurós bírságot szabott ki a Ryanairre, mivel álláspontja szerint a légitársaság jogtalanul számított fel pluszdíjat a nagyobb kézipoggyászért, a kísérő nélkül utazó kiskorúak melletti ülőhelyért, valamint a helyszíni beszállókártya-nyomtatásért. A különböző fellebbviteli fórumokat követően a vállalkozás az Európai Bizottsághoz fordult, amely október 8-án kötelezettségszegési eljárást indított Spanyolország ellen, arra hivatkozva, hogy a bírság sértheti az uniós szabályokat, amelyek a szolgáltatók árképzési szabadságát garantálják.

Az ügy az Európai Unió Bírósága elé kerülhet a közeljövőben. Az összeképet bonyolítja, hogy az Európai Parlament nemrég olyan álláspontot fogadott el, amely szerint az utasoknak joguk lenne legalább hét kilogrammos kézipoggyászt és egy kisebb táskát ingyenesen felvinni a fedélzetre, ami ellenkezik a Bizottság véleményével. A jogvita túlmutat a vállalkozás és a spanyol kormány vitáján, amely akár a teljes fapados légiközlekedés árképzését átalakíthatja.

Oszd meg másokkal is!

Facebook megosztás