A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság határozottan fellép a kínai webáruház által alkalmazott új, magyar futárcéggel szemben, amennyiben az nem teljesíti jogszabályi kötelezettségét. Felhívjuk minden vállalkozás figyelmét a jogszabályi és a fogyasztókkal kötött szerződésben vállalt előírások teljesítésére, ellenkező esetben a hatóság a lehető legszigorúbban fellép a fogyasztói jogok érvényesítése érdekében.
A közösségi médiát ellepték azok a panaszok, amelyekben a Temu új hazai futárcégével, az iMile Hungary vállalkozással kapcsolatos problémákról számolnak be a fogyasztók. A vásárlók nem tudják elérni a futárokat, az ügyfélszolgálat nem elérhető, a rendelt áru nem érkezik meg, a pénzüket pedig elveszítik a fogyasztók. Ezért, amennyiben az NKFH szakmai irányítása alatt működő fogyasztóvédelmi hatóság jogszabálysértést tapasztal az eljárása során, úgy más hatóságokkal is együttműködve határozott intézkedéseket tesz annak érdekében, hogy a vállalkozás teljesítse jogszabályi és a fogyasztókkal kötött szerződésben vállalt kötelezettségeit. Az NKFH a hatáskörrel rendelkező más hatóságokkal is együttműködve minden esetben fellép, ha a fogyasztók sérelme felmerül, és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatallal együttműködve határozottan eljár a jogszabályok betartása érdekében.
A fogyasztók panaszaikkal a postai szolgáltatók általános hatósági felügyeletét ellátó NMHH-hoz, az NKFH-hoz és a fogyasztóvédelmi hatóságként eljáró kormányhivatalokhoz is fordulhatnak. Az érintett hatóságok hatáskörükbe tartozóan el fognak járni, egyéb esetben az ügyet automatikusan átteszik a hatáskörrel rendelkező szervhez.
© 2025 - Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság
Felhasználási feltételek Akadálymentességi nyilatkozatKészült a Digitális Állampolgárság Program keretében.