A levél szövege szerint az adatatok frissítésére van szükség, hogy a számlatulajdonos elkerülje a fiók hozzáférésének korlátozását és biztosítsa, hogy fiókja védve maradjon a gyanús tevékenységektől. A levélben kérték, hogy a címzett kattintson egy gombra az adatainak megerősítéséhez és fiókja biztonságának megőrzéséhez.
Hogy ne váljunk csalók áldozatává, az NKFH javasolja, hogy mielőtt rákattintunk a levélre, az e-mailt küldő megnevezésénél vigyük oda az egeret (kurzort) a küldő megnevezésére, ahol ilyenkor megjelenik, hogy valójában milyen e-mail címről küldték a levelet. A konkrét esetben ez a neey01@silverdelivery.app email cím volt (akár ezerféle ilyen csaló e-mail címről is jöhet), mely nyilvánvalóan nem hivatalos és nem is a bankhoz kapcsolódó e-mail cím.
Valójában el sem kell olvassuk a levelet, a küldő személyére kell ránézni elsődlegesen. Ha nem hivatalos e-mail címről jött az üzenet, rá se kattintsunk, töröljük ki a postaládából. Ha mégis rákattintottunk, akkor felismerve a csaló e-mail címet, a – jelen esetben – „frissítés most” gombra semmiképp ne kattintsunk. Ezzel ugyanis adatainkat és vagyoni biztonságunkat veszélyeztetjük.
Amennyiben bankhoz, közüzemi szolgáltatóhoz köthető gyanús levelet kapunk, érdemes jelezni azt az adott szolgáltató hivatalos elérhetőségein! Vagy ha bizonytalanok vagyunk, hívjuk fel a pénzintézetet, vagy szolgáltatót, hogy valóban onnan érkezett-e az üzenet.
További hasznos tanácsokért kövesse a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság weboldalát (https://nkfh.gov.hu/), vagy közösségi oldalait!
(pl. Facebook: https://www.facebook.com/fogyasztovedelem2021,
Youtube csatorna: https://www.youtube.com/@nkfh2025)
Oszd meg másokkal is!
Facebook megosztás© 2025 - Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság
Felhasználási feltételekAkadálymentességi nyilatkozatKészült a Digitális Állampolgárság Program keretében.