Fő tartalomhoz ugrás

Új funkciókkal bővült a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapja – egyszerűbb ügyintézés vállalkozásoknak, hatékonyabb bejelentés a fogyasztóknak

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. januári megalakulása óta elkötelezett amellett, hogy korszerű, digitálisan elérhető szolgáltatásokkal segítse a vállalkozásokat, valamint megkönnyítse a fogyasztók jogérvényesítését. E törekvés újabb mérföldköve valósult meg július 1-jével: honlapunk több fontos funkcióval bővült, amelyek a hatékonyabb ügyintézést és a fogyasztói visszajelzések gyorsabb feldolgozását szolgálják.

A vállalkozások számára új, közvetlen feltöltési lehetőség vált elérhetővé a kiszereléscsökkentési bejelentésekre vonatkozóan. Az új online űrlap segítségével a cégek mostantól gyorsan és gördülékenyen tehetnek eleget jogszabályi kötelezettségüknek, ami jelentősen megkönnyíti az adminisztrációt, és segíti az átláthatóságot.

A fogyasztók számára is új, közvetlen funkcióval bővült a Hatóság online felülete: mostantól önálló bejelentési űrlap áll rendelkezésre a veszélyes termékek jelentésére. Ez különösen fontos lépés a panaszkezelési folyamat hatékonysága szempontjából, hiszen a fogyasztók gyorsabban és célzottabban tudnak jelzést tenni olyan termékekről, amelyek biztonságossága kérdéses lehet.

Ez a funkció kiegészíti a már korábban is elérhető jogsértő weboldalak bejelentését, így a fogyasztók immár több irányból is hozzájárulhatnak a piaci visszásságok feltárásához.

Szintén újítás, hogy a panaszbejelentéseket mostantól közvetlenül a honlapunkról is el lehet indítani. Az ügyfélkapus azonosítást követően a rendszer automatikusan a megfelelő űrlaphoz navigálja a látogatót, ahol a fogyasztóvédelmi beadványok és kérelmek gyorsan benyújthatók. Ezáltal a magánszemélyek, akik rendelkeznek ügyfélkapus hozzáféréssel, gyorsan, online intézhetik panaszukat az illetékes kormányhivatalok felé, felesleges papírmunka nélkül.

Az új fejlesztések részeként elindult az élelmiszerekre és élelmiszerrel érintkező termékekre vonatkozó termékvisszahívások nyilvános adatbázisa is, ahol a visszahívott termékek listája egyszerűen kereshető, jól áttekinthető formában érhető el. Ez az adatbázis kulcsfontosságú segítséget nyújt a fogyasztóknak abban, hogy naprakészen informálódjanak a piacról kivont, veszélyes vagy hibás termékekről.

Az NKFH elkötelezett amellett, hogy a Magyarországon élő külföldi fogyasztók és vállalkozások is érthető, pontos információkhoz juthassanak. Ennek érdekében elindult a honlapunk angol nyelvű verziója, amelyen keresztül minden alapvető, közérdekű információ elérhető a kereskedelem és fogyasztóvédelem területéről. Célunk, hogy a nem magyar anyanyelvű felhasználók is eligazodjanak a hazai szabályozásban és ügyintézésben.

Ezek az új funkciók nemcsak technikai fejlesztések, hanem a Hatóság stratégiájának meghatározó mérföldkövei, egyben szimbolizálják azt a fordulatot, amelyet Hatóságunk képvisel: egy nyitottabb, gyorsabb és átláthatóbb fogyasztóvédelmi és kereskedelmi környezet megteremtését. A digitális ügyintézés előtérbe helyezésével a Hatóság olyan korszerű eszközöket kínál, amelyek a XXI. század elvárásainak is megfelelnek.. Az NKFH célja, hogy a digitális térben is proaktív és ügyfélbarát módon működjön, megkönnyítve ezzel mind a vállalkozások, mind a fogyasztók dolgát.

Felhívjuk minden érintett figyelmét, hogy éljenek az új lehetőségekkel, ismerjék meg a honlapunkon elérhető szolgáltatásokat, és használják azokat aktívan – hiszen a tudatos vállalkozás és a tájékozott fogyasztó a tisztességes kereskedelem záloga.

Oszd meg másokkal is!

Facebook megosztás